Nelze odeslat poštu přes SMTP server

Aktualizováno: 28.11.2024

Problém může mít několik příčin.

  1. Chyba v nastavení:
    Zkontrolujte, zda máte v poštovním klientovi dobře nastavenou odchozí poštu. Nastavení pro Webhosting C4 najdete na adrese https://faq.c4.cz/nastaveni-elektronicke-posty-v-postovnim-klientovi, jak nastavit poštu v konkrétním klientovi najdete v našich návodech.
  2. Bokace IP na straně serveru
    Díky opakovaně neúspěšným pokusům o přihlašování mohla být zablokována vaše IP adresa na straně serveru, který tyto pokusy mohl identifikovat jako potenciální útok. To, zda je vaše IP adresa skutečně blokována, si můžete oveřit v administračním systému v sekci Nástroje / zablokované IP.
  3. Pozastavené odesílání pošty
    V důsledku rozesílání spamu z vaší e-mailové schránky vám bylo odesílání přes SMTP pozastaveno. O této skutečnosti byste byli informováni na kontaktním e-mailu, uvedeném v kontaktních údajích v administračním systému hostingových služeb.
  4. Blokace SMTP portu poskytovatelem připojení
    Váš poskytovatel internetu blokuje port 465, 587 nebo 25, aby znemožnil používání cizích SMTP serverů. Vyžaduje, abyste používali jeho server pro odchozí poštu (SMTP). V tomto případě můžete nastavit místo portu 465, 587 či 25 alternativní port 12345, který máme právě pro tyto účely.
  5. Používání běžného portu 25, 465 nebo 587 ze zahraničí
    Díky masivním útokům ze zahraničí jsme byli nuceni na SMTP serverech zablokovat porty 25, 465 a 587 pro zahraniční IP adresy. Pro používání SMTP v zahraničí nebo u zahraničních poskytovatelů internetového připojení v ČR (např. Starlink apod.) používejte námi otevřený port 12345. Jestliže potřebujete z nějakého důvodu používat běžné porty i na zahraniční IP adrese, nechte si zaktivovat službu SMTP2, která toto umožňuje. To nyní platí i pro používání vlastní domény v prostředí Gmailu.