Stránky se nezobrazují ve vyhledávači

K indexaci vašeho webu potřebují vyhledávače určitý čas. Po zaindexování ho teprve zahrnou do výsledků vyhledávání. Tento proces může trvat v řádech týdnů až měsíců. Aby si webu vyhledávače všimly, musíte ho do nich registrovat, nebo získat zpětné odkazy na cizích stránkách, které již zaindexované jsou.

Zda jsou vaše stránky ve vyhledávači zaindexované zjistíte tak, že zadáte do formuláře vyhledávání site:nazev-vasi-domeny.cz

 

Zadání příkazu site: do Googlu
Zadání příkazu site: do Googlu
Zadání příkazu site: do Seznamu
Zadání příkazu site: do Seznamu

Vyhledávače vám zobrazí, které stránky vašeho webu jsou zaindexované.

Kvalita stránky a zpětné odkazy mají hlavní vliv na pořadí ve výsledcích vyhledávání.

Kvalita stránky
Tvořte originální a často aktualizovaný obsah, používejte na webu výrazy, přes které mají váš web vyhledávače nabízet. Nejdůležitější výrazy použijte v nadpisech, názvech podstránek a v názvech souborů.

Zpětné odkazy
Jedním z nejsilnějších parametrů pro řazení výsledků ve vyhledávači je počet a kvalita zpětných odkazů (odkazy z jiných stránek na váš web). Vyhledávače uvažují tak, že vede-li na web řada odkazů z kvalitních webů, bude pravděpodobně cílový web rovněž kvalitní.

Podle kvality a množství zpětných odkazů, tedy podle „popularity“, oblíbenosti webu se vypočítává tzv. PageRank nebo S-rank. Čím je tento rank vyšší, tím je pro vyhledávač webová stránka kvalitnější. Zjistit ranky lze na různých webových stránkách.

U zpětného odkazu je i důležité, nakolik je stránka tématicky podobná (pro web o webdesignu jsou zajímavé odkazy ze stránek o programování, odkazy ze zahradnictví již tak zajímavé nejsou).

Jak získat zpětné odkazy?

Kvalitní web s atraktivním obsahem získá odkazy snadno. Proto se od začátku snažte budovat web tak, aby byl jedinečný a obsahově přínosný. Web, který nabízí stejnou službu jako desítky webů před ním, zpětné odkazy snadno nezíská. Metody získání zpětných odkazů, známé také pod jménem linkbuilding, jsou např.:

  • Web rozhodně registrujte do katalogů (např. Seznam atd.), získáte tak zpětný odkaz zdarma.
  • Publikujte na cizích webech články, ve kterých se objeví vaše webová adresa. Můžete např. komentovat na blozích a jiných stránkách.
  • Vyměňujte zpětné odkazy. Oslovte majitele podobně zaměřených webů a požádejte je o výměnu odkazů.
  • Zpětné odkazy je rovněž možné koupit. O zpětných odkazech, nabídce nebo cenách se dočtete například na webových stránkách webtrh.cz.